Tuesday, May 29, 2012

Dihantui bayang bayang

Posted by sititography at 7:47 PM
Kisah itu cuma kisah silam, kisah lama kisah yang dah lama berlalu. Kalau tak silap aku dah dekat 6 bulan lebih dah kisah tu berlalu. Tapi kenapa diungkit lagi benda tu ? perlu ke semua tu di ungkit lagi ? harus ke di bincangkan lagi ? aku sendiri tak faham kenapa benda ni perlu di bangkitkan. Ahhh! setiap kali perkara ni di ungkit maka setiap kali tulah ada hati yang terluka. Aku tak nak menyakitkan hati dia disebabkan kisah lama ni.

Aku tau semua yang berlaku dulu adalah kerana silap aku sendiri. Dah beribu kali aku dah cakap yang aku sangat kesal dengan apa yang pernah terjadi dulu. Kalau boleh di putarkan masa aku tak mau pun benda tu berlaku. Tapi semua dah terjadi siapa aku nak ubah takdir. Tapi sampai bila dia perlu dihantui oleh bayang bayang kisah silam aku ? 

Cukup lah jangan lah diungkit lagi kisah tu, tak kan lah sampai aku mati pun nak di ungkit lagi kesilapan dulu tu ? ermmmm... Ye aku akui aku memang silap, aku lalai, aku dah tersalah langkah. Tapi itu dulu! sekarang aku dah berubah. Aku dah buka buku baru. Buku yang aku cuma nak penuhi dengan kisah kisah yang sweet tanpa di bayangi dengan kisah lama. Tapi nampaknya hasrat tu cuma tinggal mimpi aje lah nampaknya. Sebab setiap kali dan setiap apa yang aku buat mesti akan di soal akan dibandingkan dengan yang dulu. Arggggh! kenapa ? 

Aku dah tak nak ingat lagi kisah tu. Biarlah dia mati disitu bersama sama dengan penyesalan aku. Sebab kisah tu lah aku hilang kawan-kawan, aku hilang erti kebahagiaan, aku hilang kepercayaan, aku hilang kegembiraan, aku hilang segala galanya yang pernah aku miliki dan tak heran lah kerana kisah tu jugak membuatkan ramai yang menjauhkan diri daripada aku dan turut membenci aku. Tak cukup dengan itu kisah itu jugak yang membuatkan aku selalu bermasam muka dengan dia yang aku sangat sayang sekarang. Kenapa benda ni perlu diungkit ? tengok semua ni mendatangkan keburukan pada aku juga dia. Kisah itu dah cukup menghancurkan hidup aku! 

Aku dah tak ingat kisah tu, aku dah lupakan semuanya tentang kisah tu. Saat dulu hati aku memang sangat sakit sangat perit untuk aku hadapi semua tu. Tapi aku dah bangkit. Aku bangkit dengan kasih sayang yang diberikan oleh dia pada aku. 

Tapi sampai sekarang tak jemu jemu kisah itu diungkit lagi. Kisah itu jugak yang selalu dibualkan kisah tu jugak yang nak di debatkan. Tak payah lah diungkit lagi. Hati aku dah jauh sangat dengan kisah itu. Aku dah tak heran dengan perkara tu lagi. Perasaan aku pada kisah itu hanya dendam bukan lah kenangan. Kenapa dia masih tak faham ? yang aku hanya sayangkan dia sepenuh hati ini. Aku tak pernah mencari kisah tu lagi, aku tak pernah nak kenang kisah itu lagi, aku dah buang semua tu! jadi kenapa perlu diungkit lagi ?


Jangan lah di ingatkan lagi kesilapan kisah dulu pada aku lagi. Aku dah lupakan semua tu! apa yang aku tahu sekarang ialah aku hanya sayangkan dia dan akan membagiakan dia. Itu aje yang aku cuba lakukan setiap hari. Biarlah kisah itu berlalu pergi jauh dan jangan pernah kembali lagi. Jangan ditarik tarik lagi bayang bayangnya sayang. Aku tak suka kisah lama ini diungkit dan merosakan hubungan baru ini. Kata orang kisah lama tak elok di kenang kenang.


 tak sayang ke pada hubungan kita? nak ke bergaduh setiap hari kerana benda ni? 




0 comments:

 

Expression SHM Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review