Tuesday, June 12, 2012

Yaya

Posted by sititography at 12:02 AM
Yaya? eh! siapa yaya ni? Nama dia yaya, umur dia dah pun 16 tahun dalam mycard , tapi dalam mycard aje lah 16tahun, tapi pada luarannya pergh! macam 6 tahun ada lah. Dah tingkatan 4 rupanya budak senget sorang ni rupanya. Tak sangka dah besar pun dia. Tapi kenapa aku dok fikir yang dia ni masih budak-budak eh? hah! bukan pelik sangat pun sebenarnya. Tu sebabnya dia ni tak ada langsung sikap budak sekolah menengah. Mana taknya kawan-kawan dia semuanya budak-budak sekolah rendah yang darjah 3 4 tu. Tapi bagus jugak kalau dia berkawan dengan budak-budak darjah tu sekurang-kurangnya tak ada lah dia melepak bercampur dengan budak-budak yang tak ketahuan kat luar tu. 


Apa yang aku nak ceritakan kat sini, bukannya dengan siapa dia berkawan, tapi pasal apa yang terjadi antara aku dengan dia sepanjang kepulangan aku ke kampung. Hah! ini yang best nak buat aku start cerita ni. Ok cerita dia macam ni, kalau tak salah aku, dah 3 bulan lebih dah aku tak balik kampung. Lama jugak kan? Ok! bila aku call mak aku bagitau aku nak balik kampung awal bulan 6 tu. Pergh! automatic si yaya ni mula la kalut, kalah mami jarum. Mana tak nya kalau boleh setiap hari dia nak call aku, tanya pulak soalan yang sama.

' Hello! weh, bila nak balik ni ? ' 
sampai naik jemu dah aku dengar soalan ni dan bagi jawapan kat dia, hahahaha... sebenarnya dia rindu aku lah tu, mana taknya aku dengan dia kalau tak gaduh sehari mana sah! aku mesti cari point untuk buat dia menjerit. Hahaha masa tu lah rumah riuh rendah. Dari pagi sampai lah ke malam ada ja benda aku nak bahan dia. Tapi yang best dia cuma gelak aja, satu benda pun dia tak simpan dalam hati. Yaya oooo yaya.


Di sebabkan birthday dia pulak, betul-betul time aku balik kampung, apa lagi masa tu lah dia buat pemintaan yang bukan-bukan. Nak di jadikan satu cerita, mungkin sebab dia nak sangat makan pizza dia boleh call aku dan nak tau apa dia cakap ?

" Lambat lagi ka hang nak balik ni ? "
" Rabu malam nanti aku balik lah, lepas habis kerja awatnya?"
"weh balik lah hari ni "
" eh mana boleh aku tak dak cuti lagi "
" ambik lah cuti "
"mana boleh , nak ambik cuti dan dan  awat hang rindu sangat ka? "
" eeee, dak lah aku lapaq pizza weh, belanja lah aku makan, hang habaq lah kat bos hang, adik hang meninggal mesti dapat cuti punya, lepas tu aku boleh makan pizza"
" uickk! gila ka? sebab pizza palsukan kematian, hahahahaha " 


Kesiannya sebab pizza sanggup suruh aku palsukan kematian dia, hahahaha apa pun tak boleh lah yaya ni. Memandangkan birthday dia, aku pun belanja lah dia makan semua yang dia minta. Pergh! ingatkan dia minta pizza aja tapi sekali kek + sate + duit poket sekali dia pau. Cis! kurang asam punya adik. Tak pe lah, lagi pun dia cuma ada sorang aja kakak, dia nak minta pun kat kakak dia jugak. So aku dengan senang hati tunaikan setiap permintaan dia. 


Masa tu aku dapat lihat, betapa gembiranya dia bila dapat semua tu, walaupun aku tak selalu tunjukan yang aku sayangkan dia, tapi sebenarnya aku sangat sayangkan dia. Sebab dia lah satu-satunya adik perempuan yang aku ada. Mak aku pulak, siap cakap dekat tok aku macam ni " Yaya dia merap kakak dia jugak " sambil tersenyum memandang muka ayah aku. pergh! serius aku terasa sangat gembira dapat hepikan adik aku tu!



Hepi birthday yaya, semoga dilanjutkan usia, belajar betul-betul nanti boleh masuk university & apa yang paling penting jadilah anak yang terbaik untuk mak ayah. love u! 


0 comments:

 

Expression SHM Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review