Thursday, June 21, 2012

Plan ponteng kerja

Posted by sititography at 7:40 PM
Pap! Mata dah terbuka, dah pagi rupanya.Segannya nak bangun kan best kalau dapat tidur macam orang sebelah ni. Sedap aje dia tidur alahaaai comel pulak tu gaya tidurnya macam bear bear hahaha.

"alamak dah pukul 8 pagi lah, adooooi! nak siap pergi kerja pulak adoooi serius malas gila ni, eh semalam aku macam mimpi balik kampung lah! " aku cuba mengaru-garu kepala yang tak ada lah gatal sangat tu."ah'ah lah aku memang mimpi balik kampung" adoii tak boleh jadi ni, aku nak balik kampung hari ni jugak walaupun sebenarnya aku dah buat planning nak balik esok lepas waktu kerja. Tapi disebabkan mimpi ni aku nekad buat keputusan balik hari ni jugak.

Ok, tak pa apa-apa hal pun mandi dulu lah, sat lagi masa tengah siap-siap main tarik-tarik aja lah baju yang nak kemas lipat dalam beg bawak balik kampung tu.
Aku pun dengan kelam kabutnya capai aja mana-mana baju yang ternampak dan main-main campak aja atas lantai tu. " Ok baju dah, seluar dah, tudung pun dah, pencuci muka, berus gigi ok semua dah ada , aku letak sini aja lah dulu."  aku cuba mengomel sendiri. 


Ok, kejap nak kena kejutkan budak comel ni bangun sat, dah nak pergi kerja ni."Bangun bangun orang dah nak pergi kerja ni" aku cuba kejutkan dia dan seperti biasa lah dia memang susah sikit nak buka mata tyme pagi-pagi macam ni. 


" dah nk pergi kerja? " soal dia dengan keadaan mamai mamai tu.
" ah'ah dah nak pergi, kita balik kampung hari ni eh, baju semua ada kat situ nanti tolong kemaskan dalam beg eh? " aku cuba jelaskan kat dia.
" hari ni? bukan ke nak balik esok ? " 
"ah'ah hari ni lepas balik kerja nanti kita balik eh, nanti lepas balik kerja kita terus gerak ke shah alam, nanti orang minta tolong alang ok? "
" ok "

Wah! tak sabarnya nak balik kampung, walaupun sebenarnya cuti tak ambil, mc pun tak ambil aku ponteng buta-buta macam tu saja. Aku dah tak fikir apa dah sekrang ni, yang aku dok nampak penang! 


Nah! sampai aja kat bus stop, tiket bas terus ada pukul 8 malam jadi apa lagi terus naik bas tak sempat nak makan apa-apa padahal lapar gila ni. Di sebabkan terlalu lapar, masa bas berhenti kat stesyen minyak simpang pulai. Aku makan maggi dalam bas pulak tu. Habis berbau satu bas maggi. Hahaha peduli apa janji kenyang lalala....


Kami sampai penang dalam pukul 1.30 pagi yeayyy! akhirnya sampai jugak dan sekali lagi dia ikut aku balik penang. 

0 comments:

 

Expression SHM Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review