Monday, June 20, 2011

Janji la sangat

Posted by sititography at 2:07 AM 0 comments Links to this post
Janji....!
Janji tau...!
Lepas ni tak buat lagi dah...!
semua orang pernah berjanji dan dijanji... alahai suweetnya masa dok tengah janji 2 kan ?
tapi hampa sedar tak sebenarnya
kadang-kadang 2 hampa berjanji benda yang hampa sendiri tak mampu nak buat.. semua 2 semata-mata nak sedapkan hati orang yang diberi janji 2 & the last hampa sendiri mungkir janji 2... mungkir janji 2 berdosa hampa tau dak ? munafik nanti masuk neraka tak tau la...

Bagi aku la kan...
janji 2 adalah 1 perjanjian hati yang kita kena tunaikan walau dengan apa cara sekali pun..
sebab 2 la aku takut sangat nak berjanji sebabnya
aku takut aku tak mampu nak tunaikan...

Tolong la wahai pembuat janji kalau hang rasa hang
tak mampu nak tunaikan tak mampu nak buat
tak payah la berjanji sebabnya janji-janji 2 macam
bagi harapan kat orang lain tapi & lastnya hang mungkir 
semuanya... sakit hati oooo & hang jugak dapat dosa...
jadi tak payah la nak tambah dosa-dosa yang ada ok...



Tak payah nak lembut sangat lidah 2 untuk berjanji.......

Friday, June 17, 2011

No one can replace you dad

Posted by sititography at 9:45 PM 0 comments Links to this post
No one can replace you dad....
ramai orang dok sambut hari ibu....
sambutan memang besar-besar
sangat la... semuanya kerana ibu....
anak-anak pulak tak pernah
lepaskan peluang untuk belikan hadiah
untuk ibu tercinta...


Tapi pernah dak hampa semua terpikir ?
yang ayah hampa mesti jeles...
sebab masa hari bapa hampa semua
tak bagi apa-apa pun kat dia...
ucapan pun dia tak dapat...
kesiannya kat depa....


Tapi bagi aku mak ka ayah ka depa sama ja... peranan depa sama saja
untuk mendidik dan mewujudkan sebuah keluarga yang bahagia
untuk kita sebagai anak-anak depa...
hari ini kita kena la balas balik semua pengorbanan dan jasa mereka...
sebab satu hari nanti kita juga akan jadi mak & ayah pada anak-anak..
dah tentu kita pun nak anak-anak kita nanti jadi manusia yang tau
untuk membalas jasa mak dan ayah...


Selamat hari bapa untuk ayah saya... i love u dad...

Tuesday, June 14, 2011

Bukan niat saya pun

Posted by sititography at 2:17 AM 0 comments Links to this post

Saya betul betul minta maaf awak....
saya tau saya salah, saya tau ini semua adalah silap saya sendiri.. awak dah banyak bersabar dengan semua sikap dan tingkah laku saya kan ?


Tapi saya langsung tidak hiraukan kesabaran awak tu... malah saya abaikan dan tidak pandang pun kan ?
butanya saya... saya langsung tak nampak semua 2.... maafkan saya...


Mesti awak dah penat cakap
" tolong jangan abaikan awak "
awak juga nak perhatian & kasih sayang dari saya....
dari dulu lagi kan ? tapi saya tetap tidak peduli...


Saya lebih utamakan kerja & kawan kawan
saya dari awak kan ? hati awak mesti
hancur & sedih kan dengan semua ini...
saya minta maaf yer...



saya janji saya tak kan ulang lagi .....

Monday, June 13, 2011

Perjalanan yang mencabar

Posted by sititography at 1:32 AM 0 comments Links to this post




Lepas seronok jumpa saudara mara & kumpul ramai2 
untuk meraikan cinta seorang sepupu sulung perempuan pertama
 yang berkahwin & apabila cuti pun dah habis...


pagi2 lagi aku dah siap2 kemas2 barang untuk balik ke kuala lumpur...
nk keja la pulak walaupun sebenarnya 
malas sgt nk balik sebenarnya...
tetiba perut meragam giler...!
 6 7 8x ulang alik masuk jamban lepaskan semua semuanya..


adoiii xsukanya macam ni..
 tapi dah nk tersakit nk buat mcm mna redha ja..
ni mesti gara2 makan nasi kenduri 2..
sbnya bukan aku sorang je sakit perut...
semua org pun sakit perut.. adesh!
 tapi yang jadi masalahnya sb aku nk drve balik sana.. 
bila sakit perut mcm ni sgtlah leceh...!


mana tidaknya setiap perhentian dari utara smpai kl aku bhenti tau...
sb sakit sgt perut ni.. kiranya setiap r&r 2 la bau taik aku..
tapi bukan 2 aje yang buat pjlanan aku betul2 teruji...
tiba2 mata ni pulak rasa nk pejam aje... berat je nk terbuka tau...
tanpa aku sedar tetiba mata aku betul2 terpejam ape lagi kereta ke kiri & kanan la...


alhamdulillah xde ape2 yg berlaku... syukur sangat2...
aku ambik langkah bijak bhenti kat simpang pulai & tido jap dlm masa 30minit...
lepas 2 baru lah aku teruskan drive balik kl...
akhirnya smpai jugak kl alhamdulillah sgt2...



kalau sakit & xboleh nak drive jangan paksa diri sangat bahaya......
 

Expression SHM Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review