Monday, December 19, 2011

Benci bas

Posted by sititography at 7:49 PM 1 comments Links to this post
Tak nak naik lagi...

Alaaaa dah hampir pukul 3 petang pun. Nampaknya dah sampai lah masanya untuk aku tinggalkan bumi Pulau Pinang ini huaaaaa sedihnya. Ikutkan hati tidak mahu aku tinggalkan mereka di sini. Tapi apa boleh buat aku ada tanggungjawab dan amanah yang harus dipikul di sana jadi mahu atau tidak terpaksa lah juga balik Kuala Lumpur.


Ayah bekerja dan tidak ada sesiapa pun dirumah. Arghhh! siapa pulak nak hantar aku ke Bus stop neh? Mujurlah ada seorang insan ni yang selalu ada bersama aku dan selalu meghulurkan bantuan ketika aku memerlukan. Dia lah yang hantarkan aku ke Sungai Nibong.

"Lapar tak? kalau lapar kita singgah subway kat depan tu sat ok. nanti boleh makan dalam bas" ujar dia. aku hanya tersenyum tanda setuju dan aku memang pasti sangat aku pasti lapar nanti. "Nah ini subwaynya yang tak letak banyak sayur tapi beg plastik tak ada tau pegang ajelah ye" aku cuba menarik muka sebagai tanda protes tapi tidak dihiraukannya.


Aku sudah pun berada didalam bas dan menunggu masa bas bergerak meninggalkan platformnya. Aku duduk dibelakang sekali itu sahaja kerusi yang ada. Tak pa lah asalkan ada juga tempat duduk dari tiada kan?  tapi malangnya bas yang aku naik ini merupakan bas yang paling slow sangat. bayangkan driver bas ini mengambil masa lebih daripada 8 jam untuk sampai ke Kuala Lumpur. Arghhhhh! pinggang aku dah mula sakit-sakit akibat duduk terlampau lama sangat dah lah tu perut aku buat hal pulak. Tak pa lah sabar sahaja lah asalkan aku selamat sampai pun dah bersyukur sangat.


Tapi aku dah nekad tak nak naik lagi bas siput ini lain kali.


Belum sampai masa lagi lah

Posted by sititography at 2:29 AM 0 comments Links to this post
Aku belum kahwin lagi....!

"ala... kenapa semua orang berinai nih? ade inai lebih lagi ke ha?" bisik hati aku dan terus bergegas menuju ke ruang dapur.

Tapi siapa pulak nak tampalkan inai ni kat jari aku? mata aku terus tercari-cari siapakah sasarann yang paling tepat. duuumm aku terlihat makngah yang sedang tersandar di penjuru tangga... tanpa membuang masa aku terus menghampirinya...

"Makngah.. tolong tampalkan inai boleh? boleh lah ye nak jugak macam depa semua" ujarku dengan kelembutan.

"Ok boleh lah.. mengadanya tadi semua orang tampal hang tak dak.. eee geram aku, dah duduk diam-diam bak tangan nak tampal" bentak makngah tetapi tangannya terus menampal inai di jari aku... aku pula tersipu-sipu malu dan tersenyum manis.

" Ha hang tu bila lagi? sampai bila nak tunggu? kalau dah ada cepat-cepat kan lah tak payah nak tunggu-tunggu lagi" tiba-tiba toklong bersuara tersentap aku bila terdengar soalan macam tu bertubi-tubi ditujukan kepada aku.. aku hanya mampu tersenyum sahaja malas lah nak menjawab nanti lagi banyak pula soalan. lebih baik aku diam...

Aku ingat cerita tu habis kat situ sahaja tak sangka pula bersambung sampai ke rumah. lepas seorang bertanya terus berjangkit dengan orang lain pulak. macam ikut turn lah pulak... haish rimas jugak... tapi apa boleh buat belum sampai seru lagi lah.. kalau dah smpai aku kahwin lah. nampknya diorang semua ni dah tak sabar kot.


Jodoh pertemuan kan ditangan tuhan semuanya sudah tertulis dengan siapa bagaimana dan bila... kita sebagai hambanya haruslah bersabar berusaha dan berdoa...

Friday, December 9, 2011

Mimpi

Posted by sititography at 6:41 PM 0 comments Links to this post
Mimpi...
mimpi ini sebenarnya ialah gambaran, pemikiran dan perasaan aku masa sebelum tidur tu rasanya dan benda-benda itu dah terbawa-bawa sampai ke tidur sebab itu lah kot aku boleh bermimpi...

Orang cakap mimpi semua ini cuma mainan tidur sahaja jangan percaya sangat.. ye aku memang tak percaya pun tapi yang peliknya aku asyik mimpi benda dan orang yang sama selama dua malam berturut-turut.. kenapakah ? ermmm mesti sebab aku rindu sangat kat dia kot. pejam mata sahaja mesti aku mimpikan dia... dari mula tidur sampai terjaga dari tidur aku mimpikan dia.. kadang-kadang rasa malas gila nak buka mata ini sebab tak nak lepaskan mimpi pasal dia.


Itulah bila aku fikir-fikirkan balik mungkin sebab aku asyik fikirkan dia sebelum tidur dan juga merindui diri dia sangat-sangat sebab itu lah dia selalu muncul dalam mimpi aku setiap malam.. mana taknya aku dah lama tak jumpa dia.. mestilah rindu sangat... tapi aku tak pernah bagitau dia yang aku rindukan dia dan selalu mimpikan dia.. biarlah aku sorang-sorang yang rasa dan dia tidak perlu lah tahu... aku harap dia juga sama macam aku.. tapi dia rindu kan aku ke? ntah lah semua itu akau tak boleh nak agak sebab hati orang kita tidak dapat baca pun....


walaupun aku tidak dapat mendekati dan berjumpa dengan dia cukuplah sekadar dia hadir dalam mimpi aku....

Thursday, December 8, 2011

Hepi birthday 2 me

Posted by sititography at 12:50 AM 0 comments Links to this post
Happy Birthday to me...
macam pelik kan? orang wish besday untuk diri sendiri.. tak kisah lah apa pun orang nak kata aku tetap nak wish besday untuk diri sendiri sebab aku meraikannya pun seorang diri aje semalam.. tanpa ada sesiapa disamping aku..

Sebenarnya menyambut kelahiran yang ke-24 ini aku rasa sedih sikit tapi tak apa lah hanya birthday sahaja bukannya penting sangat. aku pun tak tau kenapa aku terasa sedih sangat semalam.. selalunya orang akan merainya dengan gelak tawa tapi berbeza dengan aku. aku tak tahu kenapa semalam aku meraikannya dengan air mata. air mata ini dengan mudah sahaja menitis.. aku cuba menahan tetapi ia tetap mengalir di pipi aku semalam... mungkin hati aku sedikit sebak dan disebabkan itu kot aku menitiskan air mata...

Jom aku cerita apa yang berlaku semalam.... macam biasa pukul 8 malam aku dah smpai rumah dan terasa sangat letih sebab banyak sangat kerja kat offices. sebelum balik aku ada singgah warung nasi lemak sebelah jalan tu beli nasi. itu pun sekadar nak mengisi perut sebab tak nak malam nanti aku lapar. dan itulah menu hari jadi aku pada tahun ini hanya sebungkus nasi lemak dan segelas air kosong. Alhamdulillah tak apa lah asalkan aku masih mampu makan... memang lah sedih tapi bila difikirkan balik mesti ada lagi ramai orang yang tak pernah kenal dan tahu pun hari lahir mereka so aku buat tak kisah lah sangat. 


Tapi hati aku sekali lagi menjadi sayu apabila hanya aku seorang sahaja di rumah. hausemate aku jangan cakaplah memang tak pernah ada kat rumah. aku pun dah biasa duduk seorang diri dirumah.. rasa bosan sangat kemudian aku masuk bilik dan terus tidur... mungkin terlalu letih agaknya sebab itulah mata aku senang sangat untuk terpejam. tak apa lah lagi pun bukannya ada apa-apa yang istimewa pun lebih baik aku tidur..macam tu sahaja lah birthday aku diraikan semalam... mungkin sebab itu aku terasa sangat tersentuh... tak kisah lah macam mana pun.. yang penting aku sangat bersyukur sebab aku masih diberi kesempatan untuk melihat dunia pada hari ini. Alhamdulillah...



Semoga setiap doa & apa yang aku hajatkan akan dimakbulkan Amin.....




 

Expression SHM Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review