Sunday, May 15, 2011

Selamat hari guru & maaf cikgu

Posted by sititography at 7:32 PM 0 comments Links to this post

16 Mei rupanya hari guru......
teringat time zaman sekolah dulu2....


ok ini cerita masa zaman tadika...
cikgu tadika 2 namanya cikgu zai... 
cikgu ni ya'allah garang nak mampus...
dah serupa singa betina.. 
sekali menjerit bgegar sekolah tau...!
budak2 kompom la takut ye la baru 5 & 6 tahun...
 baru dengar dia menjerit dah luruh jantung...
pada 1 hari 2 aku memang sakit giler perut... 
pergi la cakap kat cikgu dengan suara manja & tketar2 tahan sakit dan takut...
"cikgu saya nak pergi tandas" sekali cikgu cakap "tak buleh" ok fine tak buleh tak pe..
aku pun balik kat tempat duduk selamba berak lam kain...
padan muka cikgu 2... 
sebab kena cuci bontot aku & taik yang tlekat2 kt kerusi 2...
hahaha :) mana ntah cikgu 2 sekarang kn ? kalau aku jumpa dia nak aje cakap
"cikgu sori erk sb cikgu terpaksa cuci taik dulu" 
maafkan saya cikgu...!


cerita tyme sekolah rendah lagi best....
ini cerita dengan cikgu matematik nama dia cikgu sabariah...
bdan dia kurus kering aje tapi garang macam gajah...
sekali 2 dia masuk kelas suh baca sifir aku pulak xhafal sifir...
sekali die ketuk kepala aku guna pembaris besi...
 adoi sakit nak mampus...
dia ingat lepas dia ketuk kepala aku tu aku nak dok diam ?
oooo tak da maknaya...
aku terus tulis surat kat guru besar...
lam hati biar dia kena buang keja tapi hampeh sampai sekarang xkena buang pun...
hahahaha :) mesti surat aku tu tak dilayan....
maaf cikgu sebab tulis surat kt cikgu besar dulu....!



ini pulak kisah cikgu matematik lagi...
nama dia cikgu zul....
 orang dia pendek aje...
tinggi bahu aku aje rasanya...
  pendek bukan sebarang pendek..
dia la harimau kat sekolah rendah aku 2...
semua orang takut & ada yang tkencing tberak dengan dia...
jangan buat main2...
 1 hari 2 cikgu BM xmasuk kelas..
cuti rasanya jadi kami semua buat bising la...
last2 datang la si pendek ni marah2 kami semua...
masa 2 aku tengah main kejar2 dengan sorang budak laki ni Firdaus nama dia...
apa lagi cikgu zul suruh aku bsanding depan kelas dengan Firdaus 2...
waaaaa malu nya time 2....
 pas 2 aku gram la aku letak sos kopok lekor kat kusi dia...
padan muka dia... 
maafkan saya cikgu sebab buat macam 2...!


aku sangat fobia dengan cikgu matematik kat sekolah rendah...
sebab 2 kot aku skarang jenis cepat lupa nombor2...
habis bab sekolah rendah...
masuk sekolah menengah pulak....
kat sini lagi la dasyat... 
memang senakal2 yang boleh la...
tapi terlampau banyak sangat kisah nakal aku kat sekolah ni...


minta maaf cikgu jamilah sebab letak lipas dalam beg tangan cikgu...
minta maaf cikgu sarina sebab pancitkan tayar kereta cikgu dulu...
minta maaf cikgu ros sebab baling kerusi kat cikgu dulu...
minta maaf cikgu munirah sebab saya melawan cakap cikgu dan cakap cikgu "babi"
minta maaf cikgu azimah sebab saya selalu ponteng kelas cikgu...
minta maaf ustzah sa'odah sebab ponteng sembayang...
minta maaf cikgu zairul sebab saya calarkan kereta cikgu...
minta maaf cikgu amran sebab saya maki hamun cikgu....
dan banyak lagi kesalahan saya kepada cikgu2 kat sekolah menangah kebangsaan seri...
sejuta maaf saya pohon daripada kalian semua...
saya harap anda maafkan semua kesilapan saya dulu....



Selamat hari guru dan hormatilah guru anda.....
maafkan saya cikgu...!!









Friday, May 13, 2011

Mak mak mak & mak

Posted by sititography at 9:10 PM 0 comments Links to this post


Terima kasih mak....

sebab jaga saya dari kecik smpai besar... 
walaupun xla besar sangat..... kurus aje ....

terima kasih mak sebab ajar cara makan nasi dengan betul...
dulu makan guna tangan kiri sekarang dah pndai da guna tangan kanan....

terima kasih jugak sebab tolong cuci baju, cuci seluar,cuci kain & tolong cuci seluar kecik dulu
terima kasih mak sebab tolong kapurkn kasut dulu... iron baju sekolah...
sampai dapat anugerah pelajar tbersih kat sekolah....

terima kasih mak sebab masak hari2 untuk bagi perut ni kenyang.... 
mak masak memang sedap...
rindunya nak makan lagi....

terima kasih ajar cara pkai tudung ajar pakai baju ....
kalau tak dulu2 nak pakai bju pun tak reti kan ? sampai darjah 2 mak tolong pakaikan baju lagi....
manjanya saya kn ? 

terima kasih mak sebab kejutkan pagi2 pergi sekolah walaupun anak mak ni malas gila bangun pagi....
sebab 2 la saya jadi budak pintar sekarang sebab hari2 pergi sekolah...
hahahaha :)


terima kasih mak sebab selalu bising2 bebel2 kat saya....
kalau tak mesti saya akan selalu buat silap dalam hidup ni...
tapi mak adoiii sakit telinga la....
hehehehe :)


terima kasih mak sebab ajar saya masak... sekarang dah pndai masak nasi...
masak air, masak mggi, main masak2....
kira boleh la masak sikit2 da....


terima kasih mak... sebab mak xpernah pukul saya dari kecik sampai besar...
mak tak pernah cubit dan sakiti badan saya pun..
knp mak xbuat ? saya tau sebab mak xnak saya sakit kn ?
mak sayang saya sangat kn ?
saya tau mak terlalu sayangkn saya...


terima kasih mak sebab selalu doakan kejayaan & kebahgiaan saya selama ini...
sebab doa dan restu mak la saya mampu hadapi semua cabaran dan ujian yang datang....
dengan tenang dan saya menjadi kuat walaupun sekarang mak tak da di sisi saya...
mak saya selalu rasakan mak ada di sebelah ni...



terima kasih mak.... selamat hari mak... makkk!!
you know me enough kan mak ?
i love u mak...

Wednesday, May 11, 2011

Hak

Posted by sititography at 8:42 PM 0 comments Links to this post


Hak ?? hak milik.....

ye memang hak milik awak dari mula lagi saya dah tau itu hak awak.... 
saya tak pernah nak nafikannya... 

saya pun xsangka macam mna sikit demi sikit saya dah terambil hak awak....
saya tau saya tak berhak tapi saya juga tak minta ia menjadi hak saya...
perkara terjadi diluar kawalan dan kemahuan saya....

tak payah la awak nak engatkan saya setiap kali...
bukan sekali tapi dah banyak kali da awak cuba minta saya kembalikan hak awak itu....
 xpayah la awak nak warning2 saya lagi....

saya dah faham ape yang awak nak dari saya...
 awak cakap ini bukan takdir itu cuma alasan saya sahaja....
alasan untuk saya mengambil hak awak....

pada hal saya mampu lawan saya mampu lakukannya.....
itu bagi awak... tapi pernah awak tanya saya ?
samada saya sanggup mampu @ x ??

kalau itu yang awak risaukan... itu yang awak nak...
saya akan kembalikan hak awak semula....
tapi sikit demi skit saya akan berikan kembali....

sebenarnya amat payah untuk saya lakukan semua ini...
saya tak mampu nak tipu diri sendiri....

tapi demi hak yang awak nak ...
saya terpaksa lakukan walaupun berat payah susah @ sakit....
saya terpaksa lakukan....

walaupun saya tak dapat miliki hak itu....
tapi saya nak ucapkan terima kasih kat awak...
sebab awak dah bagi ruang & peluang untuk saya merasainya....

walaupun cuma sekejap dan saya tidak dapat lagi merasainya....
ia akan tetap hidup dalam hati saya sampai bila2....
itu awak tidak dapat minta saya pulangkan....
sampai bila2....



ambil la balik hakmilik awak simpan & jaga sebaik mungkin......






Last change

Posted by sititography at 8:09 PM 0 comments Links to this post


adoiii sakit hati luruh jantung senak dada......

kalau pergi jumpa pakar pun...pakar tendang kuar hospital balik...

sebab dia pun xda ubat untuk sembuhkan sakit ni...

sakit kan ? kalau orang yang kita sayang bmesra dengan orang lain...

sure sakit.. sakit yang amat kan ?? mesti time 2 kite berlagak selamba buat bodoh mcm xkisah aja....

pada hal lam hati bgegar mendidih siot....

kalau dimarah nanti cakap cemburu tak btempat tapi bila dibiar makin ligat pulak....

lagi parah bila dia main belai2 usap2 depan kita....

masa 2 apa kite mampu buat ??

kompom rasa mcm nak tumbuk aje kan ??

tapi kite xbuleh la buat keputusan terus atlist kena la jugak dengar apa dia nak cakap...

kalau alasan 2 buleh d terima dek akal maka terima la....

walaupun sebenarnya berat ati 2 nak terima bulat2...

atlist kite cuba bagi dia peluang kedua....

tapi kalau lepas 2 dia ulang lagi samada kite nampak @ x yang dia curang....

apa leh buat mungkin tu dah jadi nasib badan...

tapi kalau dah terbukti nak tunggu apa lagi.....

ucap selamat tinggal la... walaupun kite sayang dia kite kena tinggalkan dia.....

sebab ape nak tunggu dia lagi.. sedangkan dia dah jumpa yang baru....



kita perlu bagi peluang kedua untuk dia kalau dia sia2kan maka Good Bye........!!






Wednesday, May 4, 2011

Ini lagi sial

Posted by sititography at 3:37 AM 0 comments Links to this post


Dari Mon tue wed thu fri sat dan sun .........

setiap hari 2 aku baik sangat dengan kau....

mungkin kau xsedar yang aku sangat2 baik dengan kau...

atau kau pura2 aje xsedar semua 2....

tak kisah kau sedar ke tak yang aku ni baik... dan aku pun xmau kau tau pun....

sebab aku baik dengan kau aku eclas dan tak pernah minta kau balas walau 1 pun drpd semua yg pernah aku lakukan kat kau....

tapi tak payah la sampai kau nak naik tocang naik hentak kepala aku weh...

mungkin nampak aku bodoh sebab aku selalu cakap ya.. ok.. xpe.. buleh untuk setiap perkara... 

sedangkan kau tahu kau sedang guna2kan aku... 
mesti kau tengah gelak seronok kan ? lam hati loncat hepi hepi dan hepi kn ? 

sebab dapat guna2kan aku selama ini... aku sedar bukan xsedar... 

aku bukan lah bodoh sangat weh...
tapi aku ni jenis manusia yang selalu bg peluang pada org lain...
bagi ruang untuk kau betulkan kesilapan kau sendiri...

aku pk kau akan berubah dan mungkin itu hanya 1 kesilapan kau.. dan aku cuba maafkan kau...

tapi nampaknya kau xsedar pun malah kau makin rancak berlari atas kepala aku sekarang...

kau jangan pkir aku tak tau apa yang kau sedang buat selama ini... di belakang aku...

setiap gerak geri dan aktiviti kau aku selalu pantau....

 tapi sengaja aku diamkan diri sebab nak tengok betapa hebatnya lakon layar kau...




kaulah pelakon paling hebat yang pernah aku jumpa tau...!!

Lebih baik tak payah friends

Posted by sititography at 3:07 AM 0 comments Links to this post




Kalau macam ni gayanya lebih baik tak payah jadi friends ......!!

ada facebook pas 2 friends dengan kita....

tapi  prvte pulak wall post...

apa dia ingat best sangat ke pages dia 2... haram tak best pun....

aku pun tak hingin la nak view pages korang 2...

kalau tak tengok pages korang yang konon vvip sangat 2 pun aku xheran la...

sikit pun tak rugi beb!! tak payah la nak tunjuk kerek sangat kat aku beb..

apa ingat aku lapor sangat ke nak tengok pages vvip korang 2...

eeeee kalau dah xnak bg ak ternampak post korang lebih baik remove aje...

ape kes prvte wall post... cam taik la.....!



lantok hampa la... nk buat apa pun .. sikit aku tak kisah.....!!!



 

Expression SHM Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review