Wednesday, November 30, 2011

Tunggu masa

Posted by sititography at 2:17 AM 0 comments Links to this post
Adooooi tekanan tekanan...
pergi kerja tertekan balik rumah pun tertekan...
adooi mau pulak dapat bos yang macam nak pencen mau tak mau tu... bertambah kusut hidup aku...

Bila dia masuk sahaja pejabat pergh! hilang idea bernas yang ada dalam kepala hotak aku secara outomatik.. memang canggih gila lah dia punya aura.. masuk offices bukannya dia buat kerja tapi melalak menjerit sini sana... huh! stress asyik push orang aje... tapi yang peliknya kalau dia tak masuk offices kerja siap on time.. aku rasa dia ni pembawa badi kusut kot... haaaa bukan aku sahaja macam tu semua staff pun memang macam tu jugak. peragai dia pergh! kalah orang gila meroyan tu. mulut dia jangan cakap lah.. lancang habis. siapa tak tahan memang hari pertama kerja dah cabut lari... kira aku ni ok lah jugak mampu lah bertahan.... tahan tak tahan jugak lah sebab aku pun tengah cari kerja baru ni...
Ha... aku bukan nak cerita keburukan dia. nanti cakap bukak pekong orang pulak... tak baik kan? so aku cerita sikit aje lah pasal dia... dia ni kedekut yang amat... dia belasah tenaga staff macam kuli batak dia sahaja.. tapi gaji tak naik naik. tak naik tak ape satu hal tapi yang panas tu kerja lebih masa sampai ke malam elaun ke ot ke jangan mimpi lah dia nak bagi... dan yang paling aku tak suka tu dah lah bagi gaji ciput lepas tu gaji bagi lambat... gaji bulan ini bulan depan baru dapat. apa ingat orang makan pasir ke? haiiish rimas perut betul...


Tu baru bab gaji.. belum masuk bab cerewet lagi. pergh idea dia aje yang nak pakai idea orang jangan harap lah dia nak terima.. pada hal dia tak sedar idea dia dah ketinggalan zaman dah.. lapuk punya idea. lepas tu dok buat best konon idea dia lah gempaq..! sesekali pihak atasan tak pandang pun idea tu. last2 tak dapat projek. padan muka dok buat style sangat... arrghhhh! malas nak cakap banyak pasal dia... buat penat tangan aku aje taip.


yang pasti aku tengah cari kerja baru doakan aku dapat kerja tu amin....




Berat

Posted by sititography at 12:42 AM 0 comments Links to this post
Beratnya...
berat sangat untuk aku nak pikul benda ni... aku cuba untuk bertahan dan terus bertahan dengan semua ni.. tapi makin hari bebanan tu makin berat tidak pernah berkurang rasanya.. haaah! letih lah macam ni.. aku tak kuat pun aku dah makin rapuh... macam dahan pokok yang tunggu masa nak patah...! Orang cakap kalau kita rasa berat kita boleh share dengan orang yang kita percaya.. nanti bebanan akan rasa kurang... aku dah buat! aku dah share pun tapi tetap macam tu jugak... Ya Allah tolonglah berikan aku jalan keluar untuk setiap masalah ini... aku tak mampu lagi... 


Bak kata kawan aku.. mungkin ini masa aku berada di bawah.. tuhan sedang menguji aku.. aku pegang kata-kata kawan aku tu.. aku redha dengan setiap benda yang berlaku sekarang.. kawan aku jugak cakap hidup perlu diteruskan dan kita kena tetap teruskan melangkah walaupun tiba-tiba kita sedang dilontar dengan batu. kita memang akan rasa sakit tapi walau sakit macam mana pun kita kena terus dan terus berjalan ke depan.  tapi aku juga manusia aku bukanlah orang yang kuat macam orang lain fikirkan.. ada masanya aku akan rebah dan aku perlukan sepasang tangan untuk membantu aku... aku perlukan tangan tu untuk angkat aku berdiri semula... sekarang aku betul-betul down! semuanya terjadi dalam satu masa yang sama dalam satu masa aku terima ujian seberat ini. Aku stress gila.. sangat tertekan... kenapa semua ni terjadi ? mungkin Allah sayangkan aku sebab tu dia sedang menguji aku.. tapi jauh disudut hati aku ni.. aku mengharapkan ada jalan keluar untuk setiap kesulitan ini.. aku tak mampu lagi untuk terus dan terus menahan bebanan ni ....


Mengharapkan ada jalan keluar bagi kesulitan ini... Amin...


Friday, November 25, 2011

Mak balik lah

Posted by sititography at 8:03 PM 0 comments Links to this post
Mak.....
adalah nama yang aku selalu sebut tak kira waktu susah atau pun senang sakit dan juga sihat... hanya nama itu yang selalu aku sebut dan nama itu yang selalu ada di hati aku....! Mak orang yang sangat aku sayang... aku sayangkan dia lebih dari apa yang aku ada di dunia ini... mak segalanya untuk aku... aku tidak mampu hidup tanpa mak.. mak adalah kekuatan aku mak adalah nyawa aku...dan mak adalah tempat kami adik beradik bergantung harap....

Dari kecil kami adik beradik tidak pernah tandus tidak pernah kurang merasakan kasih sayang mak... mak selalu ada disamping kami.. mak lah yang selalu memberi nasihat memberi kasih sayang.. melindungi kami ketika kami sedih dan takut... sedikit pun mak tak pernah rasa jemu tidak pernah rasa berat untuk menjaga kami.. kadang-kadang kami degil kami melawan cakap mak.. langsung kami tidak hiraukan hati mak.. kami selalu memberi masalah pada mak... maafkan kami mak...!

Setiap pagi apabila mata kami terbuka wajah pertama yang kami pandang ialah mak... kalau mak tak ade kami akan menjerit memanggil nama mak mencari di mana mak berada.. mak sangat penting pada kami semua... Mak tidak pernah membiarkan perut kami kosong membiarkan kami kelaparan.. ada sahaja makanan yang sedap untuk kami setiap hari.... mak adalah orang yang sangat kami sayang! kami ingat lagi ketika mak demam sakit dan tidak terdaya untuk bangun menyiapkan makanan untuk kami tapi mak tidak pernah menjadikan sakit itu alasan untuk mak tidak masak untuk kami... mak sedaya upaya bangun dalam keadaan sakit bagi memastikan perut anak-anak mak terisi... terima kasih mak! 

Seawal pukul 1pagi mak dah bangun untuk membuat kuih sedangkan kami anak-anak mak masih sedap berselimut dibuai mimpi masing2 tapi mak sudah bangun... seawal itu untuk mencari rezeki membantu meringinkan beban ayah... mak tidak pernah mengeluh sedikit pun rasa penat dan mak sangat sabar dan rajin bekerja.. kami sangat hargai pergorbanan mak itu....

Sesibuknya mak di dapur mak masih terdaya menyiapkan kerja-kerja rutin yang lain.. mak mengemas... mak membasuh.. mak manyapu dan mak buat semuanya... kerana bagi mak itu tanggungjawab sebagai seorang isteri dan mak kepada kami.. mak adalah yang terbaik untuk kami... mak juga tidak pernah rasa kesal rasa penat menguruskan kakak... sedangkan kakak tidak ubah seperti seorang bayi yang perlu dimandikan disuap dan dijaga sebaiknya.. tapi mak masih terdaya lakukan segalanya... Ya Allah kuatnya dirimu wahai mak!

Tapi hari ini mak tinggalkan kami.. mak tinggalkan semuanya.. mak balik lah mak... kami perlukan mak... balik lah mak... mak adik-adik perlukan mak.. kakak perlukan mak... dan kami semua perlukan mak.. kami sayangkan mak! kami nak mak balik... kami tahu hati mak terguris hati mak sakit mak keciwa mak tidak mampu lagi hadapi semua ini... tapi tak kan mak sanggup tinggalkan kami disini... mak besar harapan kami dan kami terasa kehilangan mak.. setiap hari kami berdoa dan berharap mak akan balik ke sini kembali... kami tunggu mak! 


Kami sayangkan mak... balik lah....!






 

Expression SHM Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review