Wednesday, November 30, 2011

Berat

Posted by sititography at 12:42 AM
Beratnya...
berat sangat untuk aku nak pikul benda ni... aku cuba untuk bertahan dan terus bertahan dengan semua ni.. tapi makin hari bebanan tu makin berat tidak pernah berkurang rasanya.. haaah! letih lah macam ni.. aku tak kuat pun aku dah makin rapuh... macam dahan pokok yang tunggu masa nak patah...! Orang cakap kalau kita rasa berat kita boleh share dengan orang yang kita percaya.. nanti bebanan akan rasa kurang... aku dah buat! aku dah share pun tapi tetap macam tu jugak... Ya Allah tolonglah berikan aku jalan keluar untuk setiap masalah ini... aku tak mampu lagi... 


Bak kata kawan aku.. mungkin ini masa aku berada di bawah.. tuhan sedang menguji aku.. aku pegang kata-kata kawan aku tu.. aku redha dengan setiap benda yang berlaku sekarang.. kawan aku jugak cakap hidup perlu diteruskan dan kita kena tetap teruskan melangkah walaupun tiba-tiba kita sedang dilontar dengan batu. kita memang akan rasa sakit tapi walau sakit macam mana pun kita kena terus dan terus berjalan ke depan.  tapi aku juga manusia aku bukanlah orang yang kuat macam orang lain fikirkan.. ada masanya aku akan rebah dan aku perlukan sepasang tangan untuk membantu aku... aku perlukan tangan tu untuk angkat aku berdiri semula... sekarang aku betul-betul down! semuanya terjadi dalam satu masa yang sama dalam satu masa aku terima ujian seberat ini. Aku stress gila.. sangat tertekan... kenapa semua ni terjadi ? mungkin Allah sayangkan aku sebab tu dia sedang menguji aku.. tapi jauh disudut hati aku ni.. aku mengharapkan ada jalan keluar untuk setiap kesulitan ini.. aku tak mampu lagi untuk terus dan terus menahan bebanan ni ....


Mengharapkan ada jalan keluar bagi kesulitan ini... Amin...


0 comments:

 

Expression SHM Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review