Thursday, June 21, 2012

Kantoi Bos

Posted by sititography at 8:24 PM
Kejadian di kedai Nagoya Sungai Petani, masa tu aku dan mereka-mereka semua tengah dok sibuk pilih kain langsir untuk rumah baru kami. Tiba-tiba Adoooi seram sejuk aku. Terus mood aku jadi down gila kot! habis dekat semua orang aku dok tunjuk muka masam macam tengah telan jeruk 1 guni. 

Nak tau tak kenapa? aiyoook! Tiba-tiba ayah aku call aku. So, aku pun dengan selamba angkat lah call tu dalam hati bajet ayah aku cuma nak tau kami semua ada kat mana aje kan? rupa-rupanya sebaliknya yang terjadi. Mana taknya muka aku macam tertelan jeruk. 


" Hello, siti hajar ada kat mana ni? " 
" Hello, ada kat Nagoya sungai petani tu "
" Ha, siti hajar tak angkat telepon ka tadi ? "
" tadi kan ceq dok kat sana, tak dak line lah tu, awat?"
"tadi bos siti hajar call, dia tanya pasai apa siti hajar tak pi kerja" fuh! terus darah aku turun ke kaki kot masa tu.
" hah! dia call ka? dah tu bapak kata apa?"
"bapak bagitau lah siti hajar ada kat kampung" adoooi awat lah bapak aku ni jujur sangat bagitau balik kampung pulak.
" ceq ambik mc lah, dah bagitau kakak kat offices tu"
" tu lah dia kata, siti hajar nak kerja ka tak mau? sebab tak bagitau dia pun tak mau pi kerja" hah! adoooi mati lah aku.


Lepas aja aku letak call tu, terus angin aku pun berubah terus naik gelabah.tiba-tiba jadi panas, dok dalam air con pun terasa bahang. Hahaha itulah ponteng kerja lagi. Rasakan kau!  




0 comments:

 

Expression SHM Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review