Thursday, July 28, 2011

Hargainya

Posted by sititography at 12:42 AM
Hargainya....
Susah ka untuk kita menghargai ? kenapa susah sangat kan nak hargai orang lain ? tapi bila kena tang kita pulak guling-guling nak orang hargai kita.. tapi diri kita sendiri tak pandai tak reti kedekut sombong sangat untuk menghargai orang lain.... kenapa ?

Contohnya macam ni...
Bila kita tunggu orang lama-lama mesti kita marah kan ? siap mengamuk lagi tapi pernah tak kita pikir yang selama ni dia tunggu kita lama mana pun dia tak kisah pun sikit pun tak marah... penyabarnya dia.....

Bila kita bosan kita terhegah2 cari dia nak dia temankn kita... tapi bila dia pulak bosan kita langsung tak layan dia... sibuknya kita sampai tak ada masa nak dengar luahan hati dia..
kesiannya dia sedangkan dia pun nak kan perhatian kita jugak....

Bila kita call dan dia tak angkat panas je hati ni dan mula la tuduh macam-macam... sikit pun kita tak pernah pikir benda yang baik-baik pasal dia... tapi bila dia pulak call dan kita pulak yang tak mau angkat alasan masa tu ada dengan kawan-kawan... masa tu kenapa kita tak pikir hati dia ?  hancurnya hati dia sebab diabaikan dan kawan-kawan yang kita utamakan bukan dia....

Bila dia letih kita paksa jugak dia layan kita kadang-kadang sampai tertido dia dengar semua cerita kita... tapi bila dia suruh kita layan dia walaupun seminit pun kita tak nak.... kenapa kita tak boleh ? adil ke macam tu untuk dia ? dia selalu ada untuk kita setiap hari setiap masa dan setiap saat yang kita nak.... dia sedar kadang-kadang kita tak pernah bersyukur dengan kehadiran dia dan hargai diri dia tapi dia tetap menunggu kita... kenapa jadi macam tu ?

Dia sanggup korbankan apa sahaja asalkan kita bahagia tapi kenapa kita masih tak nampak ketulusan dia ? mana perginya mata hati kita untuk itu ? macam 2 la kita sebagai manusia yang tak pernah nak perasan apatah lagi nak hargai orang yang sayangkan kita... kita selalu lupa yang kita selalu sakitkan hati orang yang sayangkan kita... kita jadi lupa dan seolah-olah lupa diri dan tak pernah sedar bahawa dia sangat sayangkan kita dan selalu ambil berat pasal kita... dia sayangkan kita sepenuh hati dia tapi kita anggap benda tu benda biasa yang kita boleh dapat bila-bila masa sahaja... orang tu banyak bekorban masa, tenaga dan jiwa untuk kita tapi kita tak pernah nak hargai malah kita sikit-sikit bayar dengan rasa ego, gelak tawa, dusta dan kita tak pernah nak selami jiwa dia.


Hargailah orang yang sayangkan kita..........

0 comments:

 

Expression SHM Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review