Sunday, July 3, 2011

Berat ujianMu

Posted by sititography at 11:12 PM
Kenapa aku diuji macam ni ?
Kenapa aku ? kenapa bukan orang lain ? Aku betul-betul lemah hampir mati  dengan ujian ini... benda ni buat hidup aku hilang semangat untuk hidup lagi dan paling teruk kenapa dalam hati ini ada rasa benci ? aku tak boleh membenci dia... aku tak boleh benci dia..!

Dan masa 2 aku bertanya
Kenapa berat sangat ujian ni ?
dan aku dah dapat jawapannya...
sebab Allah tak bebankan aku kalau itu semua di luar kemampuan aku...

Kenapa aku perlu frust ?
penawar untuk rasa ini adalah aku kena kuat aku tak boleh lemah aku tak boleh terus  menerus sedih sebabnya aku akn menjadi orang yang
berdarjat kalau aku sabar...

Macam mana aku nak hadapinya ?
fomulanya ialah sabar.. aku kena sabar...
dan aku perlu kuatkan kesabaran ni melebihi kesabaran musuh...
dan aku perlukan pertolongan.. pertolongan Allah...
dengan sabar aku perlu bertaqwa memohon pdNya...
hanya Dia boleh bantu aku saat ini...

Aku betul-betu tak tahan...!
tapi aku tak boleh putus asa dgn rahmat ini...
kerana oramg yang putus asa adalah tergolong dalam
kaum kafir....


Hanya Allah dapat tolong aku bukan sesiapa lagi.....

0 comments:

 

Expression SHM Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review