Wednesday, July 4, 2012

Ragut

Posted by sititography at 8:14 PM
Hari neh hari selasa wah! bangun seperti biasa siap-siap pergi kerja.
"Hari hari kerja kerja kerja. Tapi tak kaya kaya jugak!" aku membebel sendiri. Ah! tak tahu kenapa aku terasa malas sangat nak pergi kerja hari ni. Rasa tak sedapnya hati. Eh! mana boleh kena pergi kerja jugak kalau tak gaji kena potong. Adoooi tak pa la pergilah jugak.


Macam biasa, aku jalan dengan langkah yang amat berat untuk ke kereta. " Ok, kiri clear, kanan clear lintas! aib tak bukak pulak kedai roti canai ni hari ni? ooh mungkin sebab hujan kot semalam."


Tiba -tiba zaaaaap! beg aku yang tak berapa nak mahal sangat tu kena ragut! mengelabah aku masa tu. Tapi aku cuba jugak untuk menyelamatkan beg tu. Mana taknya dalam tu ada beg duit aku. Bukan duit yang aku kisahkan tapi segala bagai kad tu yang penting. Masa tu aku cuma main tarik tali dengan peragut yang naik motor jenis 125 tu. Tapi nasib baik lah ada 3 orang pakcik yang kebetulan nak pergi kerja jugak rasanya ada kat situ. 


"ooooooooooi!" jerit pakcik pakcik tu.Ha! masa tu mengelabah peragut jahanam tu. Untuk melepaskan diri dia tendang bahgian belakang aku. dush! terjatuh menerap aku kat jalan. "Adush! sakitnya" 


"adik ok ke? "
"okok sikit aje ni"
"eh darah ni, jom pakcik hantar pergi hospital ye"
aku dalam keadaan yang masih terkejut cuma mengangguk tanda setuju.


Dalam perjalanan nak ke hospital pakcik tu cuba menyoal aku.
"adik ada saudara ke kat sini?"
"tak ada pakcik, saya menyewa aje kat sini"
"kalau macam tu, lepas balik kerja tengahari nanti pakcik datang ambil kat hospital ye, sebab nanti awak nak balik macam mana? apa benda pun tak ada tu"


Huh! masa tu baru aku teringat mana beg dan handphone aku. Adoooi masalah. 
"pakcik, mana beg dengan handphone saya ye?"
"oooh tak perasan pulak pakcik, mungkin tertinggal kat situ kot. tapi tak apa mesti dowang tolong simpan kan kot tu"
"emmm "
" ok, awak bagi alamat rumah nanti pakcik tanyakan dowang kot kot dowang simpan nanti boleh hantar kat rumah"
"ok"


Lepas pakcik tu hantar sahaja aku kat hospital, pakcik tu pun tinggalkan aku kat situ. pergh! hampir 4jam jugak lah aku tunggu pakcik tu datang ambil aku.dalam hati ni rasa tak sedap sangat. fikir macam macam pasal beg dan handphone tu.Seperti yang dijanjikan pakcik tu pun datang ambil aku dan hantar aku balik rumah.Tapi tak ada pula dia bagi handphone dan beg aku. erm....


"Ok dah sampai, awak rehat lah dulu, pasal beg tu nanti pakcik hantar kalau kot kot ada dekat dowang ye"
"ok terima kasih pakcik"



Ya'Allah terima kasih sebab masih menyelamatkan aku.


0 comments:

 

Expression SHM Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review